zaterdag 19 maart 2016

Lesje geleerd....

Belangrijke les Vandaag misschien wel één van de belangrijkste lessen geleerd in mijn indoor-moestuin. Vol trots zag ik hoe ik 10-tallen bloemkolen, andijvies en koolrapen hun kopje op zag steken in de kweekpotjes. De volgende stap voor de beginner is dan even naar de experts te stappen om te vragen wat de volgende stap is. 'Oeps' zegt de expert, 'hoeveel zaadjes had je er wel niet in gedaan?'. Uhm ja, ik had circa 10-20 zaadjes per potje gezaaid in de hoop dat er in ieder geval 1 zou doorbreken. Maar dat is dus niet nodig, één per potje zou voldoende moeten zijn. Lesje geleerd!

De couveuse

Verspenen Dus heb ik alle baby's uit hun innige verstrengeling gehaald en apart in de grond gezet. De tientallen andijvies, bloemkolen en koolrapen die ik over had heb ik gedoneerd aan de ruiltafel van indoor volkstuin. Hopelijk vinden ze hun weg naar een nieuwe eigena(a)r(es). Van de andere kwekelingen heb ik zoveel mogelijk afgeknipt (sorry) om er één de kans te geven om door te groeien.

Lering en vermaak We zijn drie weken verder inmiddels sinds de start van onze indoor-moestuin en we hebben al een schat aan informatie verzameld. Alles wat ik hoor, zie en leer sla ik op, in dit blog, maar ook op onze facebookpagina en onze website. Neem gerust eens een kijkje.In de loop van de tijd proberen we zoveel mogelijk foto's, video's en handige tips te verzamelen om de beginnend (maar ook de gevorderde) tuinder zo goed mogelijk te informeren.


Schema Zo ben ik bijvoorbeeld ook bezig om een schema te maken om alles goed bij te houden. Zeker als je beginner bent is dit aan te raden, je raakt gemakkelijk de kluts kwijt. Zie onderaan voor een voorbeeld. Als je wilt kan ik dit schema (excel)) naar je toesturen, stuur maar een e-mail naar edwinpp@planet.nl.



Tot het volgende blog!

Edwin van Indoor-Moestuin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten